Ημερίδα ενδοσχολικής επιμόρφωσης 7ου ΓΕΛ Πειραιά

Σας ενημερώνουμε ότι το ΚΠΕ Δραπετσώνας, υλοποίησε ημερίδα ενδοσχολικής επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς του 7ου ΓΕΛ Πειραιά με θέμα : «Κλιματική αλλαγή και μετανάστευση», κατόπιν πρόσκλησης της Διευθύντριας του σχολείου, κας Σμαράγδας. Κόλλια, στις εγκαταστάσεις του σχολείου, στις 16 Νοεμβρίου 2018, και ώρες 9.30-13.45.

Μέσα από καθοδηγημένη παρακολούθηση βίντεο και εργασία σε ομάδες (σχολιασμός φωτογραφιών, δημιουργία ιστοριογραμμής, εκπαιδευτικό παιχνίδι) οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν χρήσιμες μεθοδολογικές τεχνικές με τις οποίες μπορούν να εμπλουτίσουν τη διδακτική τους πράξη. Κυρίως, ενημερώθηκαν για την κλιματική αλλαγή και τις διαφορετικές επιπτώσεις της στις ανεπτυγμένες και τις αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς και για θέματα περιβαλλοντικής δικαιοσύνης και δικαιωμάτων παιδιού. Αξιοποιήθηκε μέρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων  (Άξονας 2: Η σύγχρονη περιβαλλοντική-κλιματική μετανάστευση: ένα σύνθετο φαινόμενο από το: “Περιβαλλοντική-Κλιματική Μετανάστευση” – Εκπαιδευτικές δραστηριότητες – e-εκπαιδευτικό υλικό, Εκδόσεις: Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ», Αθήνα 2017.

 https://drive.google.com/file/d/1afcXVEUaxLRXXTrpP708H7LbMy7K6tkj/view

Στην ημερίδα, έγινε, επίσης, παρουσίαση των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και διερευνήθηκαν οι αλληλεπιδράσεις των Στόχων μεταξύ τους με μελέτη περίπτωσης τη φανταστική «περιπέτεια» ενός μικρού πρόσφυγα της κλιματικής αλλαγής, του Μωχάμεντ, η οποία όμως χρησιμοποιεί πραγματικά γεγονότα (κυκλώνας «Άιλα» που εξαφάνισε την Καμπούρα, το μικρό νησί του Μπανγκλαντές). 

Τέλος, δημιουργήθηκε προβληματισμός για το ζήτημα των περιβαλλοντικών/κλιματικών μεταναστών ή προσφύγων : αν και δεν αναγνωρίζονται ακόμη από το διεθνές δίκαιο οι «περιβαλλοντικοί πρόσφυγες», ωστόσο, η διεθνής έρευνα έχει δείξει ότι, στην απόφαση μετανάστευσης των ανθρώπων σε άλλες χώρες συμβάλλουν και περιβαλλοντικοί λόγοι, πολλές φορές ισότιμα με οικονομικούς ή άλλους. Και σε πολλές περιπτώσεις και, κυρίως λόγω κλιματικής αλλαγής μεταναστεύουν στην ουσία ως «πρόσφυγες», λόγω της αδυναμίας να επιστρέψουν στη χώρα τους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

9.30.- 9.45: Κλιματική αλλαγή και περιβαλλοντική δικαιοσύνη (Δρ Σταυρούλα Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη ΚΠΕ Δραπετσώνας)

9.45 – 9.55: Χωρισμός σε ομάδες

9.55-10.00 : Καθοδηγημένη παρακολούθηση βίντεο : «Όταν ο κόσμος βυθίζεται»

10.00-11.00: Εργασία σε ομάδες/ δημιουργία ιστοριογραμμής «Παρακολουθώντας τις

περιπέτειες δύο μικρών προσφύγων της κλιματικής αλλαγής» (Καμπούρα- Μπανγκλαντές και Ν. Ορλεάνη- ΗΠΑ)

11.00-12.00: Εργασία σε ομάδες «Ανασυνθέτω το προφίλ των ηρώων μου: συναισθήματα, δυσκολίες, δικαιώματα, απόφαση για μετανάστευση»

12.00 – 12.10 Διάλειμμα

12.10-12.45: Δραστηριότητες παρουσίασης των εργασιών στην ολομέλεια (Γενική παρουσίαση των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και Πρακτική εφαρμογή στην περίπτωση της κλιματικής μετανάστευσης)

12.45-13.15: Εκπαιδευτικό παιχνίδι : «Η κλιματική αλλαγή στην Ελλάδα του 2050 : φεύγεις ή μένεις»

13.15-13.45: Αξιολόγηση/συμπεράσματα/κλείσιμο ημερίδας

Η Δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020», Πράξη «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Περιβαλλοντική Εκπαίδευση», Υποέργο 3, Άξονας προτεραιότητας 6, με τη Συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Home
 

 

Οι δράσεις εντάσσονται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος

«Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού,Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020»,

Πράξη «Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»,

Υποέργο 3, Άξονας προτεραιότητας 6.